Używany
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
WILIER MERCATONE UNO ALPE D'HUEZ ELITE EASTON PANTANI 1997
Marco Pantani jeździł w zespole Mercatone Uno w 1997 roku, a ich sponsorem był wtedy Wilier. Ich najlepsze ramy dla profesjonalnych zespołów zostały wykonane z aluminium Easton Elite 7005 z rurami ProGram Taperwall i były prawdopodobnie najlepszym aluminium w tamtym czasie. Ramę Wilier zdobi etykieta Easton jak odznaka honorowa. Ramy zostały wyprodukowane w Van Nuys w Kalifornii. W tamtych czasach preferowanym materiałem profesionalnych drużyn było właśnie aluminium.
Dumnie prezentujemy jeden z najbardziej kultowych rowerów w historii kolarstwa, WILIER Easton Alpe d'Huez Elite - prawie identyczny z rowerem Marco Pantani z 1997 roku. Radykalne cieniowanie koła na felgach Mavic. Tylko topowe komponenty były wystarczająco dobre dla takiej maszyny: sztyca Selcof Titanium, siodełko „The Pirate”, spersonalizowane Selle Italia TCS Kevlar, kokpit 3T, pedałī LOOK, czyli dokładnie takich, jakich używał Marco Pantani podczas Tour de France w 1997 roku. Wisienką na torcie jest nowy bidon Coca-Cola z tamtych lat, ten sam był używany przez Marco Pantani podczas Tour de France w 1997 roku.
Wyjątkowa szansa dla wszystkich fanów Pantani na zdobycie tego niesamowitego roweru, oryginalne malowanie, stan doskonały.
Wykonany z aluminium serii Easton Elite Taperwall 7005, jednego z najbardziej zaawansowanych stopów aluminium swoich czasów, ten rower mógł być jednym z najlżejszych na linii startu Tour de France w 1997 roku. Zanim Marco Pantani dotarł na szczyt Alpe d'Huez na 13. etapie, był zdecydowanie najszybszy.
„Marco wspiął się na Alpe d'Huez w 37 minut i 35 sekund, co wciąż jest rekordem pod względem wspinaczki” - mówi Gastaldello dyrektorm firmy Wilier. „To był bardzo dobry czas dla Wiliera, duży impuls dla naszego wzrostu na rynkach międzynarodowych, ponieważ wszyscy obserwowali ten etap i tego gościa i patrzyli na ten rower. Rama ważyła 1200 gram była jedną z pierwszych ram spawanych metodą TIG”.
Fani Pantaniego rozpoznają emblemat "Il Pirata" na ramie i haftowany na zamówienie na siodle, ale są też inne subtelne akcenty charakterystyczne dla włoskiego wspinacza. Po pierwsze, analogowy wskaźnik umieszczony w obudowie linki pancerza wskazywał wybór przełożenia poprzez ruch linki do wbijania igły, widoczny przez plastikowe okienko, trochę jak manometr. Po drugie, koła przekroczyły poważne granice. Były tak cienkie, że pękałyby pod cięższymi zawodnikami. Ale dla Pantaniego nie było problemu. Teraz może się to wydawać normalne, ale te koła ważyły mniej niż 1500 g i miały po 32 szprychy.
Stan | używany |
Rozmiar | 52cm |
Osprzęt | Shimano |
Bądź na bieżąco