You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

COLNAGO C40 NOS

Nowy

12 990 zł

Rama COLNAGO C40 NOS

 

W 1994 roku Colnago zaczęło produkować swój bardzo udany model C40 - „C” jak Carbon i „40” dla upamiętnienia 40-lecia działalności Colnago. Pierwsza rama w konstrukcji full carbon połączona mufami carbonowymi.

Ernesto Colnago rozwiązał problem, dzięki któremu rama z włókna węglowego jest wystarczająco wytrzymała, aby wygrać najtwardsze brukowane klasyki, a jednocześnie wystarczająco lekka, aby wznieść się na alpejskie przełęcze. To jest powód, dla którego C40 jest ulubionym rowerem wszechczasów dla tak wielu osób - w tym Sir Bradley Wiggins. Colnago mogło stworzyć coś z być może nieco futurystycznym profilem odpowiadającym jego rewolucyjnemu designowi. Zamiast tego utrzymywał rury prosto w tradycyjnym stylu - aczkolwiek o przekroju w kształcie gwiazdy, które zapoczątkował stalowy model Master.

 

Sam Ernesto mówi „Kiedy budowaliśmy C40, byliśmy jedynymi, którzy budowali ramy karbonowe, a wszyscy mechanicy i technicy konkurenci mówili, że używanie ich na brukowanych drogach byłoby zbyt niebezpieczne, szczególnie w przypadku prostych widelców carbonowych. W noc przed wyścigiem Paryż-Roubaix rozmawiałem przez telefon z panem Squinzi, szefem Mapei, który wyraził obawy dotyczące używania tak delikatnej konstrukcji. Powiedziałem mu, że wykonaliśmy wszystkie możliwe testy ramy i widelca i byliśmy pewni, że nie będzie problemu. Musiałem wziąć osobistą odpowiedzialność za to, co się wydarzy, i całą noc martwiłem się tym, ledwie mogłem spać. Ale kiedy usłyszałem, że w przerwie było 4 zawodników Mapei, wiedziałem, że mogę się zrelaksować. ” To co się wydarzyło zaszokowało cały kolarski świat - C40 wygrał 5 edycji Paris-Roubaix w ciągu następnych 6 lat!


 

 

Rozmiar
seat tube: 55 cm (c-t), top tube (c-c): 54 cm, headset tube: 13cm
Rama
Colnago C40 Carbon
Widelec
Colnago Star Carbon
Stan używany
Materiał carbon
Rozmiar 56cm

19 innych produktów w tej samej kategorii: