Nowy
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Dogma XC zostały opracowane we współpracy z zawodnikami INEOS Grenadiers Tomem Pidcockiem i Pauline Ferrand-Prévot, którzy odnieśli już ogromne sukcesy, zdobywając tytuły mistrza świata w 2023 r. oraz szereg innych triumfów.
Rama ta zapewnia wyjątkową sztywność tylnego trójkąta i suportu dzięki powiększonemu łożysku i punktowi obrotu tylnego trójkąta.
Posiadanie zaledwie trzech punktów obrotu w tylnym trójkącie zazwyczaj utrudnia ruch tylnego koła, ale wyjątkowa geometria rowerów i integracja elastycznych wsporników umożliwiają podróżowanie w bardziej bezpośredni sposób. Te innowacje zmniejszają również wagę, poprawiają sztywność i zapewniają lepsze połączenie rowerzysty z tylnym kołem.
Tylny trójkąt składa się z dwóch odrębnych półtrójkątów przymocowanych do głównego punktu obrotu przy użyciu unikalnej konstrukcji, w której dwa sworznie są uformowane w ramach. Skutkuje to eliminacją klasycznego zewnętrznego „mostka”, który pozwala na zmniejszenie długości widełek tylnych i zapewnia lepsze prowadzenie i reaktywność, eliminację krytycznych obszarów gromadzenia się błota oraz możliwość zastosowania szerszych opon, zapewniając rowerzystom większy zakres opcji .
Kinematyka tylnego zawieszenia uwzględnia integrację elastycznych wsporników, aby zmaksymalizować przenoszenie energii podczas pedałowania, zapewnić optymalną kompresję/odbicie na technicznych zjazdach i umożliwić maksymalną kontrolę rowerzysty. Tarcie w każdym punkcie obrotu zostało również zminimalizowane poprzez zastosowanie mieszanego układu łożysk i tulei. Zastosowano tuleje, ponieważ są one wystarczająco trwałe, aby absorbować wywierane na nie duże uderzenia i niewielkie siły obrotowe, natomiast łożyska zostały zintegrowane tam, gdzie występują przeciwne siły (mały wpływ/wysoki obrót). Skutkuje to zmniejszoną dyspersją energii, zwiększoną reaktywnością tylnego koła i zwiększoną trwałością systemu. Zbadano także właściwości zapobiegające podnoszeniu i przysiadaniu, aby stworzyć rower, który doskonale radzi sobie zarówno na najbardziej stromych podjazdach, jak i na najbardziej technicznych zjazdach.
Możliwość przeniesienia punktu połączenia zawieszenia pod górną rurę pozwala na montaż różnych tylnych amortyzatorów, co pozwala dostosować rower do różnych opcji podróży i dopasować rower do unikalnych wymagań każdej jazdy.
Tylny trójkąt wykorzystuje opatentowaną asymetryczną konstrukcję ze wzmocnioną lewą stroną, dzięki czemu rower może zrównoważyć większe siły działające po przeciwnej stronie układu napędowego. Powoduje to bardziej zrównoważony transfer energii, lepszą prędkość i przyczepność. Zmaksymalizowano także asymetrię w innych obszarach ramy, a łańcuch i wsporniki siodełka wypychają tę koncepcję na wyższy poziom, aby wytrzymać duże przyspieszenia występujące w elitarnych wyścigach przełajowych.
Specjalnie zaprojektowane, w pełni zintegrowane kokpity zmniejszają wagę i zapewniają większą precyzję jazdy w porównaniu z dwuczęściową alternatywą. Zastosowano również w pełni zintegrowane prowadzenie linek i specjalne łożysko sterów z wewnętrznym ogranicznikiem zapobiegającym nadmiernemu obrotowi kierownicy.
Bądź na bieżąco